The Performance Of Ferrari 599 GTO


599 GTO, which directly benefits from the enlargement of the Ferrari racing experience representing the most modern technology applied to a vehicle on the road with its many advanced features. With Fiorano lap time 1'24 "of the 599 GTO is the fastest ever Ferrari Berlinetta go before mid-engine V12 engine is the 599 GTO a unique series of 599 cars, the flat model is based on the sports-prototype designed for single-track. Platform for vehicles was closed with a totally different concept and a revolutionary more to develop XX 599th.

The 599 GTO is the ultimate sports car and was designed specifically for enthusiasts who appreciate the ride and exploitation of their performances. It has a weight of unprecedented power was due to new materials and technologies to the bar of 100 kg total weight and the aerodynamic package, which contributed to double downward force of the 599 GTB Fiorano won.

The 670-hp V12 from the 599 XX derived, but is approved for road traffic. The car also has carbon-ceramic brakes, the new generation (CCM2). Electronic control allows the car is extremely sensitive and particularly suitable for owners to make the best of your ability level.


The name of the car recalls the Ferrari 599 GTB Fiorano and the exchange of 599 XX with the last of the same displacement of 5999 cc.

GTO stands for Gran Turismo omologato "and represents a milestone in the history of Ferrari. The acronym was considered in 1962 for the 250 GTO, long considered the best Ferrari ever built, then adopted by the GTO back in 1984, often informally known as the 288 GTO and is credited with the invention of the concept-art.

599 GTO engine is derived XX 599, with necessary modifications to the vehicle meets the approval of the road. The 599 GTO is powered by a V12 with 65 degrees, which min a capacity of 6 liters and an output of 670 hp at 8,250 rpm, an output of 112 hp /liter and a power to weight ratio of only 2, 23 wt has powered kg / hp . The motor provides a crescendo of constant power and torque up to the rev limiter at 8,400 rpm. The maximum torque of 620 Nm at 6,500 rpm with an impressive flexibility, even in the pulling force from low to medium speed and incredible all the way to redline.

Carefully selected materials and geometries to ensure that the engine noise in the interior will be carefully controlled in order to exhaust the sound of the recording, which gives the driver a lot of balance voices. The sound is filtered through the cabin no weight decibels loud, clear and powerful, regardless of engine speed or driving conditions.












0 comments:

Post a Comment